ZF Agrobusiness
ZF Agropower. Fermierii îşi doresc o bursă românească de cereale, cu preţuri şi contracte la vedere, cum sunt cele din America, la Chicago, sau din Franţa, la Paris. „Este o soluţie foarte bună, ca să eliminăm barierele care există între fermieri şi traderi.“
ZF Agropower. Fermierii îşi doresc o bursă românească de cereale, cu preţuri şi contracte la vedere, cum sunt cele din America, la Chicago, sau din Franţa, la Paris. „Este o soluţie foarte bună, ca să eliminăm barierele care există între fermieri şi traderi.“ ieri, 00:07

România, cel mai mare expor­tator de porumb al UE şi al doilea cel mai mare expor­tator de grâu, cu o puternică prezenţă şi influenţă în bazinul Mării Negre, are nevoie de o bursă proprie de cereale, aşa cum au pieţele mature, America ori Franţa, consideră fermierii locali, astfel încât să existe o transparenţă în piaţă şi preţurile să fie negociate corect.

citește mai mult
ZF Agropower. Cum s-a transformat agricultura: În loc de 10-12 combine, acum una singură lucrează 1.000-2.000 ha. Vom vedea tractoare autonome pe câmp şi fermieri în centrul de control
ZF Agropower. Cum s-a transformat agricultura: În loc de 10-12 combine, acum una singură lucrează 1.000-2.000 ha. Vom vedea tractoare autonome pe câmp şi fermieri în centrul de control marţi, 00:07

În contextul în care inovaţia teh­nologică avansează cu paşi rapizi, agricultura nu rămâne în urmă. Chiar dacă în România transfor­marea se produce într-un timp mai mare, pentru că unele tehnologii, deşi sunt interesante pentru fermieri, sunt inacce­sibile financiar în prezent, progresul este inevitabil şi schimbările deja se văd, a fost una dintre concluziile ediţiei din 13 mai a emisiunii ZF Agropower, susţinută de Banca Transilvania şi Penny.

citește mai mult
ZF Agropower. Dulcinella, o reţea de 20 de magazine cu produse de cofetărie, caută soluţii pentru a creşte exportul cu noi acţionari şi planuri de investiţii
ZF Agropower. Dulcinella, o reţea de 20 de magazine cu produse de cofetărie, caută soluţii pentru a creşte exportul cu noi acţionari şi planuri de investiţii 3 mai 2024

Cornelius H Group, companie activă în Marea Britanie în domeniul instalării de sisteme de geamuri, care în 2023 a devenit unicul acţionar al Dulcinella, o reţea de 20 de magazine cu produse de cofetărie şi patiserie în România, ar urma să mute fabrica de la Târgu-Neamţ (judeţul Neamţ) la Bucureşti, în urma unei investiţii estimate la 10 milioane de euro, potrivit propriilor informaţii.

citește mai mult
ZF Agropower. Ce poate învăţa România de la Noua Zeelandă în sectorul ovinelor? Trecerea de la vânzarea de animale vii la procesare dublează preţul unui kilogram de carne. „Pentru industria noastră s-a deschis un drum şi de acum încolo depinde de fiecare asociaţie de producători să fructifice acest lucru“
ZF Agropower. Ce poate învăţa România de la Noua Zeelandă în sectorul ovinelor? Trecerea de la vânzarea de animale vii la procesare dublează preţul unui kilogram de carne. „Pentru industria noastră s-a deschis un drum şi de acum încolo depinde de fiecare asociaţie de producători să fructifice acest lucru“ 30 apr 2024

România, al doilea cel mai mare crescător de oi al Uniunii Europene, dar nu şi în top cinci producător de carne în această industrie, ar putea învăţa din modelul neozeelandez cum să-şi valorifice potenţialul, consideră Florin Burculescu, preşedintele Cooperativei Agricole Integrate Ţara Mea, cea mai mare din România după numărul de membri.

citește mai mult
ZF Agropower. Ionuţ Vochin, preşedinte, Cooperativa Argedava Novaci: Fără investiţii în tehnologie, educaţie şi cercetare în agricultură vom fi contribuitori la bugetele altora
ZF Agropower. Ionuţ Vochin, preşedinte, Cooperativa Argedava Novaci: Fără investiţii în tehnologie, educaţie şi cercetare în agricultură vom fi contribuitori la bugetele altora 25 apr 2024

Ionut Vochin, director executiv al Oxigen Agro Product Company şi preşedintele Cooperativei Ar­ge­dava Novaci, crede că, având în vedere că agricultura şi în special legumicultura au nevoie de multă forţă de muncă, care de multe ori este greu de găsit, fermierii trebuie să investească în tehnologie pentru a asigura măcar producţia internă.

citește mai mult
ZF Agropower. Costul coşului de Paşte a crescut cu 10%. Clienţii au găsit o alternativă la tradiţionalul miel întreg: cumpără drob la bucată, pulpă sau cotlet de berbecuţ
ZF Agropower. Costul coşului de Paşte a crescut cu 10%. Clienţii au găsit o alternativă la tradiţionalul miel întreg: cumpără drob la bucată, pulpă sau cotlet de berbecuţ 24 apr 2024

Tradiţionalul miel întreg, simbol al sărbătorii Paştelui, a fost înlocuit de drobul la bucată, pulpa, pastrama sau cotletul de berbecuţ, odată cu mărirea preţurilor cu circa 10% comparativ cu anul trecut, spune un producător de preparate din carne din Bucureşti. Clienţii s-au adaptat vremurilor şi posibilităţilor, iar în loc să cumpere cu 550 de lei un miel de 10 kg, preferă să ia cu 40 de lei o bucată de drob de 1 kg.

citește mai mult
ZF Agropower. George Bădescu, director executiv, AMRCR: Există premise şi tendinţe de creştere a producţiei interne de alimente. Stabilirea unor priorităţi de producţie într-un mediu foarte concurenţial ar ajuta sectorul
ZF Agropower. George Bădescu, director executiv, AMRCR: Există premise şi tendinţe de creştere a producţiei interne de alimente. Stabilirea unor priorităţi de producţie într-un mediu foarte concurenţial ar ajuta sectorul 23 apr 2024

Există state din Uniunea Europeană care şi-au stabilit nişte priorităţi în zona de pro­ducţie agroalimentară, strategie care a venit la pachet cu o serie de sisteme de susţinere a acelei categorii, în concordanţă cu normele comunicare, iar acest model ar putea fi folosit şi de România pentru a-şi creşte competitivitatea pe anumite categorii de produse, crede George Bădescu, director executiv al Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR), care reuneşte toţi actorii principali din comerţul alimentar şi nonalimentar.

citește mai mult
ZF Agropower. George Safir, director general, grupul Safir, producător de carne din Vaslui: Suntem foarte mulţi producători pe piaţă, cu o putere foarte mică. Trebuie să găsim modalităţi să avem o putere de negociere mai mare şi să creştem, cum a găsit Olanda. Tendinţa aceasta o să vină şi către piaţa din estul Europei
ZF Agropower. George Safir, director general, grupul Safir, producător de carne din Vaslui: Suntem foarte mulţi producători pe piaţă, cu o putere foarte mică. Trebuie să găsim modalităţi să avem o putere de negociere mai mare şi să creştem, cum a găsit Olanda. Tendinţa aceasta o să vină şi către piaţa din estul Europei 16 apr 2024

Companiile din in­dustria alimentară româ­nească au nevoie de extindere, fie prin creşterea capacităţii de producţie prin investiţii de la zero, fie prin achiziţii, pentru a satisface cererea pieţei locale şi a face export. Ţări din vestul Europei, precum Olanda, au găsit o modalitate de a se dezvolta, iar tendinţa aceasta o să vină şi în România, consideră George Safir, director general, grupul Safir, producător de carne din Vaslui.

citește mai mult
ZF Agropower. Nicu Aurel Bumb, directorul fabricii care produce Telemea de Ibăneşti: E greu să vinzi în Europa pentru că laptele românesc este foarte scump. Vrem să ne certificăm la nivel mondial
ZF Agropower. Nicu Aurel Bumb, directorul fabricii care produce Telemea de Ibăneşti: E greu să vinzi în Europa pentru că laptele românesc este foarte scump. Vrem să ne certificăm la nivel mondial 15 apr 2024

Nicu Aurel Bumb, directorul fabricii Mirdatod, companie antreprenorială care produce inclusiv brandul Telemea de Ibăneşti, recunoscut şi protejat în Europa, spune că fabrica exportă circa 5% din producţie, dar următorul pas în dezvoltarea afacerii este certificarea la nivel mondial care i-ar permite companiei să exporte în ţări din afara UE.

citește mai mult
ZF Agropower. Marinela Petran, preşedinte, Asociaţia Producătorilor de Produse Tradiţionale Arădeanca: Asocierea nu înseamnă că cineva este doar şef. Asocierea înseamnă să faci un lucru bun în comun, în beneficiul tuturor
ZF Agropower. Marinela Petran, preşedinte, Asociaţia Producătorilor de Produse Tradiţionale Arădeanca: Asocierea nu înseamnă că cineva este doar şef. Asocierea înseamnă să faci un lucru bun în comun, în beneficiul tuturor 11 apr 2024

Marinela Petran, preşedinte al Asociaţiei Producătorilor de Produse Tradiţionale Arădeanca, organizaţie care reuneşte mai mulţi producători, inclusiv cei trei care produc Pita de Pecica IGP, crede că antreprenorii din agribusiness înţeleg în mod greşit termenul greşit de asociere şi că ar trebui să fie mai multe astfel de organizaţii la nivel naţional pentru ca industria alimentară locală să crească.

citește mai mult
Despre ZF Agropower