Business Hi-Tech

Solomon, CEO al Vodafone: Competitia, tarifele mici si reglementarile erodeaza profitul

Solomon, CEO al Vodafone: Competitia, tarifele mici si reglementarile erodeaza profitul

Liliana Solomon, CEO al Vodafone Romania: Eu cred ca portabilitatea numerelor nu va avea un impact puternic pe piata. Aceasta opinie se bazeaza pe faptul ca piata romaneasca are deja niste tarife foarte scazute, astfel ca barierele de intrare si iesire ale clientilor dintr-un contract sunt foarte mici. Aceasta este o deosebire mare fata de pietele vest-europene, unde abonamentele au tarife lunare de cateva zeci de euro. In Romania tariful pentru abonamente incepe de la trei euro, un nivel care este adaptat la puterea de cumparare din Romania.

15.10.2008, 19:50 45

Competitia dura de pe piata, tarifele mici si reglementarile locale si europene erodeaza marjele de profit ale jucatorilor din industrie, care vor urma o tendinta descendenta, afirma Liliana Solomon, CEO al Vodafone Romania.

"Piata este extrem de competitiva si cred ca provocarea pe piata romaneasca este sa continui sa ai un business profitabil in conditiile unor tarife foarte scazute. Aceasta este provocarea si nu cred ca aceasta se va schimba. Prin ceea ce se intampla in piata, prin competitie si reglementarile care au fost impuse, marjele de profit vor continua sa scada. Suntem de altfel deja o piata matura, nu mai suntem o piata emergenta. Cu un nivel de penetrare de aproximativ 130%, ne comparam deja cu orice alta piata vest-europeana, cu exceptia faptului ca ne confruntam cu niste tarife foarte mici", a spus Liliana Solomon intr-un interviu pentru ZF. "Sunt convinsa ca vom continua sa ne mentinem o rata buna de profitabilitate (...) Cred ca tot ceea ce am facut de cand sunt de trei ani in firma am facut anticipand ca un asemenea moment va veni si ca atunci cand piata va fi matura, practic in momentul respectiv va trebui sa fim un operator foarte eficient care sa aiba o strategie foarte clara. (...) o firma profitabila, care este construita pe fundamente solide, trece mai usor printr-o criza decat o firma care concureaza pe piata doar prin pret."
Orange si Vodafone Romania, primii jucatori de pe piata locala de telefonie mobila, sunt unele dintre cele mai profitabile companii din Romania, cu o marja a profitului net in 2007 situata intre 20 si 30% din cifra de afaceri. Vodafone a inregistrat anul trecut un profit net de 264 mil. euro, la afaceri de 1,15 mld. euro.
Liliana Solomon crede ca tarifele mici de pe piata locala vor reduce si impactul intrarii in vigoare pe 21 octombrie a portabilitatii numerelor, care le va permite clientilor de servicii telecom sa-si schimbe furnizorul de servicii fara a pierde numarul de telefon.
"Eu cred ca portabilitatea numerelor nu va avea un impact puternic pe piata. Aceasta opinie se bazeaza pe faptul ca piata romaneasca are deja niste tarife foarte scazute, astfel ca barierele de intrare si iesire ale clientilor dintr-un contract sunt foarte mici. Aceasta este o deosebire mare fata de pietele vest-europene, unde abonamentele au tarife lunare de cateva zeci de euro. In Romania tariful pentru abonamente incepe de la trei euro, un nivel care este adaptat la puterea de cumparare din Romania." Liliana Solomon afirma, de asemenea, ca operatorul castiga in fiecare zi cateva mii de clienti noi, astfel incat si in cazul improbabil in care Vodafone nu ar atrage niciun client din alta retea dupa implementarea portabilitatii, la finele lunii raportul intre clientii pierduti si cei noi ar fi unul favorabil companiei.
"Daca ne gandim la cate mii de clienti conectam in fiecare zi, precum si la faptul ca numarul de transferuri in si in afara retelei unui operator sunt limitate la 300 pe zi, numarul maxim teoretic de utilizatori pe care l-am putea pierde ar fi de 9.000 intr-o luna (...) Proportional este un numar mic si nu ne asteptam cu siguranta sa inregistram doar plecari din retea, ci sa si castigam clienti. Valoarea numarului de clienti care se vor muta dintr-o retea in alta va fi neglijabila. De asemenea, daca ne uitam si la alte piete unde portabilitatea numerelor a fost introdusa, nu au existat miscari semnificative pe piata. Iar, de obicei, daca un client este nemultumit, el nu asteapta portabilitatea numerelor pentru a pleca din retea. Eu pot sa spun ca avem unul din cele mai scazute rate de deconectari din industrie", a declarat seful Vodafone Romania, fara a oferi alte detalii.
In alta ordine de idei, oficialul Vodafone spune ca se asteapta ca procesul de transferare a numerelor dintr-o retea in alta sa nu fie perfect, cel putin in primele zile.
"Efortul nostru a fost in mare masura in asigurarea celor mai bune conditii tehnice pentru intregul proces astfel incat transferul numarului sa fie o experienta cat se poate de buna pentru client.
Avand insa in vedere ca in Romania perioada de transfer este de 10 zile, sigur ca vom avea niste dificultati pentru client. La inceput, cand procesul va incepe sa mearga, nu cred ca va fi un proces perfect, pentru ca sunt mereu doua parti care sunt implicate. Cred ca va mai dura pana ce acest proces va deveni unul de rutina."
Vodafone este al doilea jucator de pe piata locala de telefonie mobila, cu un numar de 9,3 milioane de clienti la finele lunii iunie 2008.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO