Companii

Cum s-a reformat consumul de carne de pasăre din România: pieptul de pui a devenit preferatul românilor în faţa pulpei şi aripioarelor, odată cele mai populare alegeri

George Safir, directorul general al companiei Safir: La fast-food, aripioarele sunt la putere în momentul de faţă.

George Safir, directorul general al companiei Safir: La fast-food, aripioarele sunt la putere în momentul de faţă.

Autor: Florentina Niţu

04.05.2024, 00:05 68

Pieptul de pui a ajuns pe primul loc în topul vânzărilor de carne de pasăre, după ce consumul a trecut printr-o transformare, urmând trendul din vestul Europei, unde de mulţi ani era „regele“ meselor, surclasând pulpa şi aripioarele, preferatele românilor în trecut, potrivit lui George Safir, directorul general al companiei Safir, care produce carne de pasăre în judeţul Vaslui.

„Când am început abatorizarea păsărilor şi să producem carne de pasăre, în România era un trend diametral opus faţă de ceea ce se întâmpla în vestul Europei, adică românii consumau foarte multă pulpă, aripă şi apoi era pieptul de pasăre. În vest, era pieptul dezosat era la putere, iar în momentul de faţă noi am luat trendul din vest“, a spus George Safir, directorul general al companiei Safir.

Compania are în total şapte ferme de creştere a puilor şi produce carne de pasăre, preparate şi semipreparate din carne de pasăre sub brandurile Deliciosul de Vaslui, Zdravăn Moldovenesc şi Răsfăţ Românesc în judeţul Vaslui. Businessul a fost înfiinţat în 1991 de Gheorghi Safir, tatăl lui George Safir, care a cumpărat o moară la acea vreme, iar în 2005 a decis să facă carne de pasăre.

„Tendinţa din vestul Europei, ca preferinţă de consum, ajunge la noi cu un decalaj, dar ajunge.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO